Airbags ගැන දැනගනිමු

Air bags යනු අනතුරක් සිදු වූ විට රියදුරුට සහ මගීන්ට සිදුවන තුවාල අවම කිරීම හෝ වළක්වා ගැනීම සඳහා නිර්මාණය කර ඇති උදාසීන ආරක්‍ෂිත උපාංගයක් වන අතර එය ආසන පටි සඳහා අමතර ආරක්ෂාවක් ද සපයයි.

නිදසුනක් ලෙස, අධිවේගී අනතුරු වලදී සුක්කානම නිසා රියදුරුගේ හිසට සිදුවන හානි ආසන පටි පමණක් මගින් වැලැක්වීමට නොහැකිය. එයාර් බෑගයක් යෙදවීම රියදුරුගේ හිස සහ ඉහළ සිරුර ආරක්ෂා කරන අතර ආසන පටි මගින් රියදුරුට ඇති කරන තෙරපුම් බලය ද අඩු කරයි.

• මෙය විශාල නයිලෝන් බෑගයක් වන අතර හදිසි අනතුරකදී ඉතා වේගයෙන් ප්‍රසාරණය වී නැවත සංකෝචනය වෙයි.

• රියදුරුගේ එයාර් බෑගය සුක්කානම් රෝදයේ මැද සවිකර ඇති අතර මගියාගේ එයාර් බෑගය ඩෑෂ් බෝඩයේ වම් පස ඉහළ කෙලවර සවිකර තිබේ.

Airbag පද්ධතියක් ප්‍රධාන උපාංග 7කින් සමන්විත වේ.



1. එයාර් බෑග් ඉන්ෆ්ලේටරය (Airbag inflator)

එයාර් බෑග් ඉන්ෆ්ලේටරය එයාර් බෑග් මොඩියුලයේම කොටසකි. එය එයාර් බෑග් මොඩියුලයේ ඇති එයාර් බෑගය ඉක්මණින් උඩුගත කිරීම නිසා එය පිටතට පැමිණ ඔබව ආරක්ෂා කරයි.

පොටෑසියම් නයිට්රේට් සහ සෝඩියම් ඇසයිඩ් මිශ්‍ර කර නයිට්‍රජන් වායුව නිර්මාණය කිරීමෙන් මෙම පද්ධතියට උඩුගත කිරීම සදහා බලපෑම ඇති කළ හැකිය. මෙම වායුව එයාර් බෑගයට ඇතුළු වූ පසු බෑගය ප්‍රසාරණය වීම ක්ෂණිකව සිදුවනු ඇත.

2. බිඳ වැටීමේ සංවේදක (Crash Sensors)

එයාර් බෑග් පද්ධතිය බිඳ වැටීමේ සංවේදක (Crash Sensors) මත රඳා පවතින අතර එයාර් බෑග් මොඩියුලය විසින් එයාර් බෑගය ක්‍රියාත්මක කරීමට උවමනා අවස්ථාව හදුනා ගනී.

මෝටර් රථයේ ත්වරණය හදිසියේ නතර වූ විට මෙම බිඳ වැටීම් සංවේදක මගින් හඳුනා ගනී. පැයට කිලෝමීටර 25 හෝ ඊට වැඩි ඕනෑම වේගයකින් ගමන් කරන අවස්ථාවකදී රථය ඝට්ටනය වුවහොත් crash sensors මගින් air bag inflation system සක්‍රීය කරනු ඇත.

Checkout this amazing vehicle offers only for you...

3. Diagnostic Monitoring Unit

වාහනය පනගන්වන සෑම අවස්ථාවකදීම Diagnostic Monitoring Unit මගින් එහි ඇති එයා බෑග් නිවැරදිව ක්‍රියාත්මය වන්නේ දැයි ස්වයංක්‍රීය පරීක්ෂාවකට ලක් කරයි.

4. දර්ශක බල්බය (Indicator lamp)

මෙය මූලික වශයෙන් එයාර් බෑග් පද්ධතියේ දෝශ පිළිබද හගවන බල්බය වේ. Diagnostic Monitoring Unit(DMU) ක්‍රියාත්මක වන විට මෙම බල්බය දැල්වේ. කෙසේ වෙතත් මෙය නොනිමී සෑම විටම දැල්වේ නම් (DMU) මගින් පද්ධතියේ දෝශයක් හදුනාගෙන ඇති බවට අප දැන සිටිය යුතුය.

5. සම්බන්ධතා දඟරය (Connection Coil)

සම්බන්ධතා දඟරය සුක්කානම් රෝදය, එයාර් බෑග් පද්ධතිය හා සම්බන්ධ කරන උපාංගයයි. මෙය වාහනයක රියදුරුගේ එයාර් බෑගයට පමනක් අදාළ වේ. අනෙක් පස සම්බන්ධතා දඟරය Dashboard එක තුල සවිකර ඇත.

6. Airbag

එයාර් බෑග්, එයාර් බෑග් පද්ධතියේම තවත් කොටසකි.

7. Wiring Harness

මෙමගින් එයාර් බෑග් පද්ධතියේ සියලුම කොටස් එකට සම්බන්ධ කරන වයර් නිරූපනය වේ. යම් කිසි ආකාරයකින් මෙහි ඇති කුමන හෝ වයරයකට හානියක් සිදුවී ඇත්නම් සම්පූර්ණ එයාර් බෑග් පද්ධතියම ක්‍රියාත්මක නොවේ.


Air bags ක්‍රියා කරන ආකාරය

1. එයාර් බෑග් යෙදවීම පාලනය වන්නේ අනතුරක් සිදුවීම හා එහි බරපතලකම හඳුනාගන්නා සංවේදක මගිනි. එයාර් බෑග් යෙදවිය යුතු බව එයාර් බෑග් පාලකය විසින් තීරණය කරන විට, පද්ධතිය ඉතා වේගයෙන් රසායනික ද්‍රව්‍ය දහනය කරන ප්‍රේරක ඒකකයක් අවුලුවන අතර බෑගය උඩුගත කිරීම සඳහා විශාල නිෂ්ක්‍රීය වායුවක් නිපදවයි.

2. එයාර් බෑග් ක්‍රියාත්මක වන විට එය සවිකර තිබෙන කොටස විදාරණය කරමින් හෝ පිපිරීමකට ලක් කිරීමෙන් විවෘත වෙයි.



3. ඉදිරිපස එයාර් බෑගයකදී, පදිංචිකරුගේ හිස සහ ඉහළ සිරුර ඉදිරියට ගමන් කර ප්‍රසාරණය වූ බෑගය සමග ගැටෙන අතර, බෑගය එහි පහළ ඇති සිදුරු හරහා නැවත සංකෝචනය වීමට පටන් ගනී. මෙමගින් වේගයෙන් මන්දගාමී වන ඉදිරිපස මගියාගේ හිසට මනා ආස්තරණයක් සලසා දෙයි.

4. පුපුරවා හැරීමේ හා පුපුරා යාමේ සමස්ත ක්‍රියාවලියටම යන්නේ මිලි තත්පර 100 පමණ කාලයක් - ඇසිපිය හෙළන කාලය හා සමාන වේ. ක්‍රියාවලිය කොතරම් වේගවත්ද යත්, එයාර් බෑග්ය ක්‍රියාත්මකව ඇති බව බොහෝ විට මගියාටද නොදැනේ.

5. පැති සහ තිර එයාර් බෑග් සමහර විට ප්‍රසාරණය වීමට තරමක කාලයක් ගනී. එයට හේතුව, ඒවා නිර්මණය කර ඇත්තේ ඉදිරිපසින් සිදුවන අනතුරු වලට වඩා පැති වලින් සිදුවන අනතුරු වලින් මගීන් ආරක්ෂා කිරීමට වීම නිසාවෙනි.

6. යෙදවීමේ ක්‍රියාවලියේදී සැලකිය යුතු දුමක්, දූවිලි හා ශබ්දයක් නිපදවනු ලැබේ. මෙය සාමාන්‍ය දෙයකි.


එයාර් බෑග් යෙදවන්නේ කවර අවස්ථා වලදීද?



රියදුරු හෝ මගී එයාර් බෑග් ක්‍රියාත්මක වීමට නම් පහත සඳහන් නිර්ණායකන් අවම වශයෙන් සපුරාලිය යුතුය:

• වාහනය පැයට කිලෝමීටර 25 ට වඩා වැඩි වේගයකින් ගමන් කළ යුතුය.

• ඝට්ටන කෝණය මෝටර් රථයේ මධ්‍ය රේඛාවේ දෙපස අංශක තිහක් පමණ විය යුතුය (මුළු අංශක 60 ක් පමණ).

• මන්දනයෙදී ඇතිවන බලපෑම් අවම වශයෙන් පැයට කිලෝමීටර 25 ක වේගයෙන් නිශ්චල බාධකයක් සමඟ මෝටර් රථය ගැටෙන විට නිපදවන බලයට සමාන වේ.

දැනුමට : පසුපසින් සිදුවන ඝට්ටනයකදී හෝ පෙරලීමකදී ඉදිරිපස වායු මලු ක්‍රියාත්මක නොවන්නේ, එවැනි අනතුරකදී ඉදිරිපස වායු මලු මගින් අමතර ආරක්ෂාවක් ලබා නොදෙන බැවිනි.


එයාර් බෑග් වර්ග

• Dual stage airbags : අනතුරකදී එහි බරපතල කමට සරිලන පරිදි එයාර් බෑග් යෙදවීමේ මට්ටම පාලනය කරයි

• Knee airbags : අනතුරකදී ශරීරයේ පහල දණහිස ප්‍රදේශයට සිදුවන හානීන් අවම කිරීම සදහා යොදා ගනියි



එයාර් බෑග් සහ ළමයින්

ඉදිරිපස එයාර් බෑග් නිර්මාණය කර ඇත්තේ වැඩිහිටි සමානුපාතික පුද්ගලයින්ට ආරක්ෂාව සැපයීම සඳහා ය. නමුත්, ළමුන් කුඩා නිසා එයාර් බෑග් ක්‍රියාත්මක වීමේදී අනතුරු සිදුවිය හැකිය. එබැවින් මගී එයාර් බෑගයක් ඇති විට කුඩා ළමයින් ඉදිරිපස අසුනේ නොසිටිය යුතුය.



UP NEXT

WHITE, GREY, BLUE OR BLACK : WHAT DOES MY CAR'S COLORED EXHAUST SMOKE MEAN ?
WHITE, GREY, BLUE OR BLACK : WHAT DOES MY CAR'S COLORED EXHAUST SMOKE MEAN ?

Vehicles with engine problems may exhibit a variety of symptoms. It may appear in many different forms, such as noise, vibration, or colored exhaust. High exhaust emissions of any color indicate an engine problem  Read more...

What to do if brakes fail while driving?
What to do if brakes fail while driving?

Failing brakes can be a driver's worst nightmare. They fail without warning and the car keeps going, no matter what you do to try and stop it! If this happens, don't panic. It is critical that you get off the road as soon as possible to avoid an accident. In this blog post, we'll talk about how to handle braking failures while driving in different situations so that your day doesn't end with an emergency room visit or worse--a fatal crash!  Read more...

© 2020 Carbuyer.lk All Rights Reserved